Sociale kaart

De Sociale kaart

Per 1 januari 2015 is er heel veel in de zorg veranderd en hebben de Gemeente zorgplicht voor hun burgers. Een aantal gemeente heeft nu een eigen Sociale kaart die u kunt raadplegen. Met behulp van dit digitale bestand vinden mensen snel de weg en komen bij het juiste adres terecht als zij op zoek zijn naar informatie. Hiermee draagt de Sociale kaart bij aan het vergroten van de zelfredzaamheid van burgers.

In deze Sociale kaart van de gemeenten kunt u o.a. antwoord krijgen op onderstaande voorbeelden.
•Welke basisscholen zijn er in mijn gemeente?
•Waar kan ik terecht als ik niet meer elke dag zelf kan koken en het gezellig vind om met anderen samen te eten?
•Waar vind ik hulp in de zorg voor mijn dementerende partner?
•Wie kan mij helpen mijn financiële administratie op orde te brengen?

In de Sociale kaart
•zijn alle voorzieningen voor mensen met een beperking al opgenomen. Informatie over lokale, reguliere organisaties die werken voor inwoners van uw gemeente kan, naar wens, worden toegevoegd;
•staan adresgegevens van organisaties, maar ook wat de organisatie doet, voor wie en waar;
•kan er ook specifieke informatie over diensten en activiteiten van een organisatie worden opgenomen;
•zijn ook kaartjes en routebeschrijvingen te bekijken via een koppeling met Google Maps.

Sociale Kaart NAH
Sociale Kaart NAH kinderen Jeugd 2016
Sociale Kaart NAH maart 2016

De volgende Sociale kaarten kunt u bekijken:
Amersfoort
Baarn
Bunschoten
Hilversum
Lopik
Soest
Stichtse Vecht
Utrechts Heuvelrug
Wijdemeren